Παρασκευή, Οκτωβρίου 06, 2006

10 + 1 ΝΥΧΤΕΣ στο ΠΕΡΟΚΕ - Live (ο δίσκος)





Zlatan Klaric - πιάνο
Valentine Beikof - βιολί
Γ. Αγαπητός - Κοντραμπάσο
Τ. Χελιώτης - Κρουστά



Οι Δέκα μια Μία νύχτες στο Περοκέ είναι ένας δίσκος μαγικός που αποδίδει κάτι από την μαγεία της ζωντανής παράστασης μιας τραγουδοποιού και τραγουδίστριας που παρακολουθεί τη ζωή μας και την καταγράφει με την ευαίσθητη χορδή της κιθάρας της, της πένας της ή του πινέλου της.

 Η Αρλέτα άνθρωπος - καλλιτέχνης είναι από τους λίγους και σπάνιους που με το έργο τους και την ζωή τους χαράσσουν δρόμους δύσβατους μα μαγευτικούς που λίγοι έχουν το κουράγιο να τους διαβούν.

Η φωνή της τρυφερή, ή σκληρή, ουσιαστική ή αλληγορική μας ταξιδεύει θυμίζοντας μας τραγούδια που έγιναν ένα με το DNA μας και μας συντροφεύουν ακούραστα κι ανέπαφα από τη δίνη του χρόνου: «Η Ομίχλη» «Μια φορά θυμάμαι» «Μαργαρίτα Μαγιοπούλα» αλλά και τραγούδια που ακούμε πρώτη φορά με τη φωνή της όπως το «όλα μπερδεύονται γλυκά», «Noble Dame”, “Dedication” ή το απρόσμενο «Δόντια πυκνά» και «Παράπονο» του Θεοδωράκη. 

Νιώθω ευγνωμοσύνη κάθε φορά που ακούω αυτό τον πολύτιμο δίσκο, που υπάρχει σαν μια καταγραφή όλων των μοναδικών στιγμών που ζήσαμε στις συναυλίες και που φέρνει κοντά μας κάτι από την μαγεία που μόνο η Αρλέτα ξέρει να μας χαρίζει.



Το Παρασκήνιο
  (Στίχοι/μουσική: Αρλέτα)



Ότι από πρώτα καλά ετοιμασμένο
και προβαρισμένο κι αν παίξεις
λαμπρός ηθοποιός λουσμένος στο φως
γοητεία και τέχνη μαστοριά καλλιτέχνη
μακιγιάζ και κοστούμι

 Στο κέντρο του κόσμου ρο ρόλο σου παίξε
το γέλιο το κλάμα στις λέξεις
η σκηνή σε ζεσταίνει σ’ αγκαλιά ζε σε ραίνει
με λουλούδια με χρήματα με χειροκροτήματα
σ’ ουρανούς σε πηγαίνει

 Μα η αλήθεια γλυκιά ή πικρή
παρασκήνιο είναι ψυχή μου
κρύψου όσο θέλεις μα κάποια στιγμή
η αυλαία θ ανοίξει θα σ’ αποκαλύψει
τότε παίξε αν μπορείς αν μπορείς

 Στα χρώματα πάντα να παίζει η μπάντα
τραγούδια γι’ αγάπες και μίση
ντυμένος κουρέλια ντυμένος μετάξι
βασιλιάς και ζητιάνος
πολισμάνος και κλέφτης στρατηγός και φαντάρος

 Στα πόδια σου ο κόσμος ο όμορφος κόσμος
κι εσύ λαμπερός μες τη μέση
η νύχτα σε κλέβει η μέρα ζηλεύει
των θεών χαϊδεμένος της ζωής κερδισμένος
εραστής ερωμένος

 Μα η αλήθεια γλυκιά ή πικρή
παρασκήνιο είναι ψυχή μου
κρύψου όσο θέλεις μα κάποια στιγμή
η αυλαία θ κλείσει μοναχό θα σ’ αφήσει
τότε παίξε αν μπορείς αν μπορείς


    ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ 
(στ. μουσ. Αρλέτα) 

Στης σχιζοφρένειας τον καιρό
γεννήθηκα κι εγώ
Πότε πετάει πότε περπατάει
Και πότε σούρνεται στους δρόμους και με κυνηγάει

 Στης σχιζοφρένειας τον καιρό
δεν ξέρω δε ρωτώ
ποιος θα νικήσει ποιος θα φαγωθεί
κρύβομαι μέσα στη σπηλιά μου και τρέμω μη με βρει

 Σε κρύο κι άστατο καιρό
γεννήθηκα κι εγώ
πΧρώματα αλλάζω ψέματα σκορπάω
μη με τρομάξεις γιατί αμέσως σε πετροβολάω

 Σ' αυτό το δίσεκτο καιρό γεννήθηκα κι εγώ
μπερδεύτηκα κι ως να ξεμπερδευτώ
ξέχασα κάπου τη ψυχή μου και ψάχνω να τη βρώ

 Στης σχιζοφρένειας τον καιρό
Θα 'ρθω για να σε βρω
Γωνία συμπληγάδων και γκρεμού
Να κάνουμ' ένα ταξιδάκι κι ας είναι του χαμού

 Πότε πετάει πότε περπατάει
Και πότε σούρνεται στους δρόμους και με κυνηγάει



Το τραγούδι της λίμνης
Στίχοι: Αρλέτα Μουσική: Ελένη Καραίνδρου




Μες το νερό ψάρι χρυσό γλιστράς
κι εγώ ψαράς με δίχτυ αδειανό
Θάλασσα εσύ κι εγώ ο ναυαγός σου
Στην αγκαλιά σου πεθαίνω και ζω

Είσαι νοτιάς κι εγώ πουλί χαμένο
Εκεί που θέλεις με πηγαίνεις, με πετάς
Είσαι βοριάς, παγώνεις τα φτερά μου
Κι ύστερα μ'ένα φιλί ψηλά με πας

 Κρατάς εσύ τιμόνι και πανιά
Κι εγώ παιδί χαμένο μοναχό
Μάγισσα εσύ κι εγώ ακόλουθός σου
Χωρίς εσένα δεν ξέρω να ζω

Είσαι νοτιάς κι εγώ πουλί χαμένο
Εκεί που θέλεις με πηγαίνεις, με πετάς
Είσαι βοριάς, παγώνεις τα φτερά μου
Κι ύστερα μ'ένα φιλί ψηλά με πας





ΔΟΝΤΙΑ ΠΥΚΝΑ

Δημοτικό Ηπείρου


  Παράπονο
Μουσική Μικη Θεοδωράκη
Στιχοι:Δημητρης Χριστοδούλου




Αρλέτα-Let it be

(Lennon/ Mc Ctneary)






Αρλέτα-Ο γαϊδαράκος


Στιχουργός:Αλέκος Σακελλάριος

Συνθέτης:Μάνος Χατζιδάκις






Αρλέτα-Το χρυσόψαρο




Στιχουργός:Γιάννης Δαλιανίδης

Συνθέτης:Μάνος Χατζιδάκις

1/1996





NOBLE DAME




NOBLE DAME
 Lyrics: Dorian Rudnytsky, Manos Hadjidakis


She was a lady once of noble name, noble dame.
She has a silver ring from her king
Give her a nickel, take her out to dine, give her wine.
Comfort her if she sighs and then cries.


Look for her by the fountain on the road, say hello

Don’t be afraid to smile and then go
And if you see her talking to herself all alone,
Leave her alone, her heart is at home.



She was a lady once without a care, golden hair.
She was the only friend of the king

Maybe she’Il come and ask you for your name, noble Dame.

We'll give our love to her on her way.



Look for her by the fountain on the road, say hello
Dont be afraid to smile and then go
And if you see her talking to herself all alone,
Leave her alone, her heart is at home.




«Την πρώτη φορά που βγήκα σε σκηνή θεάτρου, ήμουνα τόσο τρομοκρατημένη που βγήκα… με σκουντιά.Κι όμως το θέατρο, η ατμόσφαιρά του, η απόσταση ανάμεσα σε μένα και τον κόσμο που πρέπει να γεφυρωθεί, η πλατεία που πρέπει να γοητέψεις, να «κερδίσεις» αυτά ήταν που με λευθέρωσαν απ’ τον φόβο μου.- Ή κερδίζεις ή φεύγεις Αρλετίτσα μου.- Σίγουρα δεν νοιώθω ότι κέρδισα αλλά ότι με κερδίσατε εσείς!Αυτός ο δίσκος λοιπόν είναι αφιερωμένος στους φίλους που με ακούν και με ανέχονται χρόνια τώρα, παλιούς και νέους και νεότατους και φοβάμαι ότι είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τόσα χρόνια που τραγουδώ, προσπαθώντας κάθε φορά να βρω άλλο ένα κομματάκι από αυτό το puzzle που δεν τελειώνει, τη σχέση μου μαζί τους.Αυτή η σχέση που άρχισε από τις Μπουάτ και συνεχίστηκε μόνο από τη δική τους αγάπη φθάνοντας σε θέατρα υπαίθρια και σε θέατρα κλειστά. Κάθε φορά που έρχομαι σε επαφή με τον κόσμο νιώθω σαν να ‘ναι η πρώτη αλλά και η τελευταία. Κάθε φορά έχω φοβερό τρακ και κάθε φορά όταν φθάνει η στιγμή του τραγουδιού τα ξεχνάω όλα κι αυτό σίγουρα το οφείλω σε σας.


Ο δίσκος αυτός είναι καινούργιος και παλιός μαζί, έχει θλίψη και κέφι, είναι μια τραγουδιστή ιστορία. Ηχογραφήθηκε στο θέατρο της γειτονιάς των παιδικών μου χρόνων, αλλά έχει μέσα του τον Λυκαβηττό, το Δημοτικό του Πειραιά, το Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, το Θέατρο της Ρεματιάς στο Χαλάνδρι, το κάστρο της Μυτιλήνης, την Κύπρο, την Χάλκη, την Καλαμάτα, την Πάτρα και όλες τις πόλεις που τραγούδησα τα τελευταία χρόνια. Είναι ο πρώτος ζωντανός δίσκος μου και τον χαρίζω στον υπέροχο κόσμο που μου χάρισε τις μαγικότερες στιγμές της ζωής μου και ειδικά σ’ αυτούς που έκαναν τις Δέκα και Μία νύχτες του φετινού Χειμώνα Χίλιες και Μία νύχτες των παραμυθιών.Αν νομίζετε ότι αυτόν τον δίσκο τον έφτιαξα εγώ ή οι μουσικοί κάνετε λάθος, εσείς τον φτιάξατε!Κρατάω λοιπόν εγώ τα λάθη κι εσείς κρατείστε ότι καλύτερο γιατί…»




"Μουσικά προάστια"
.

Μια πολύ ώριμη μεστή και... επί της ουσίας παρουσίαση του δίσκου της Αρλέτας "Δέκα και μία νύχτες" βρήκα στο φιλικό Blog "Μουσικά προάστια" και επειδή την ζήλεψα την αντιγράφω με την άδειά τους, με σκοπό να καταχωρηθεί στο αρχείο του Blog, αλλά και για να την μοιρατώ μαζί σας. Και διαλέγω το υπέροχο "Όλα μπερδεύονται γλυκά" για να σας δελεάσω να αποκτήσετε αυτό τον μοναδικό δίσκο!


"Μελωδική διαμαρτυρία της Τζόαν Μπαέζ ή μινιμαλισμός του Βιμ Μέρτενς? Κινηματογραφικό σχόλιο του Νίνο Ρότα ή βυζαντινό τροπάριο; Μεταμεσονύχτιο ψιθύρισμα της Τζόνι Μίτσελ ή ανάμνηση αθηναϊκού γραμμοφώνου του ’50; Παρισινό καφέ ή μπαρ στην Αριζόνα; Πού αλήθεια μας πάνε οι «Δέκα και μία νύχτες», η ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας της Αρλέτας από το Περοκέ που κυκλοφόρησε το 1988 από την Columbia; Ποιος ακριβώς είναι ο σημερινός μας σταθμός στην περιδιάβαση της δεκαετίας του '80; Να τι γράφει η ίδια η Αρλέτα για τον δίσκο: Πατήστε εδώ για τη συνέχεια...

Όλα μπερδεύονται γλυκά στίχοι: Μελίνα Τανάγρη μουσική: Ελένη Καραίνδρου
Τα Μουσικά Προάστια είναι ένα Blog που ξεχώρισα από την αρχή αρχή της Blogoζωής μου. Μου έκανε εντύπωση η σοβαρότητα και ο επαγγελματισμός, αλλά κυρίως η αγάπη με την οποία ο Δημήτρης Κατσιάνος, ο Ηρακλής Οικονόμου και ο προπονητής τους - τρεις φίλοι από το Γυμνάσιο - κλέβουν λίγο χρόνο από την ιατρική και την πολιτική επιστήμη για να θυμηθούν τα αγαπημένα τους τραγούδια.



Συναυλία στο Περοκέ (πάντα με δεξί κλικ και ανοίγετε νέο παράθυρο) 2. 


θα βρεθείτε στη σελίδα αναζήτησης του οπτικοακουστικού αρχείου της ΕΡΤ. Στη συνέχεια γράψετε «Αρλέτα»στο ειδικό κουτάκι και πατήστε την μπάρα Αναζήτησης 3. Από τις επιλογές που δίνονται επιλέξτε την δεύτερη: ΈΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ -ΕΠ. 8 όπου Η Η ΡΗΝΙΩ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑ, αναφέρεται στην εικοσαετή προσφορά της ΑΡΛΕΤΤΑΣ και προβάλλει τραγούδια από συναυλία της 10+1 νύχτες στο Περοκέ» 3. Αν βαριέστε τα πολλά λόγια προχωρήστε στο 5.38 λεπτό και χαρείτε 5 τραγούδια live όπως τα παρουσίασε η Αρλέτα στις 10+1 υπέροχες αυτές νύχτες στο Περοκέ Ακούγονται τα τραγούδια: Δόντια πυκνά, Παράπονο, Μια φορά θυμάμαι, Το καφενείο, Η σχιζοφρένεια και Πάλι θα ζήσω 


Δεν υπάρχουν σχόλια: