Τετάρτη, Ιουλίου 11, 2007

12+1 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚI με την Αρλετα, ο δίσκος



Χρονολογία Κυκλοφορίας: 1969

Τα σχέδια ’έκανε η Αρλέτα



Τραγούδια:
1. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ
2. Η ΚΡΑΣΟΓΙΩΡΓΑΙΝΑ
3. ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ
4. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ
5. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΠΑΣ ΣΤΗ ΞΕΝΙΤΕΙΑ (Στιχοι:ΓΚΑΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ)
6. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΗΣ ΕΥΡΙΔΙΚΗΣ (Στιχοι:ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΑΝΟΣ)
7. ΤΟ ΠΟΥΛΙ (Στιχοι:ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΜΙΝΩΣ)
8. ΚΙ ΑΝ ΘΑ ΔΙΨΑΣΗΣ ΓΙΑ ΝΕΡΟ (Στιχοι:ΓΚΑΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ)
9. ΗΣΟΥΝ ΠΑΙΔΙ ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ (Στιχοι:ΓΚΑΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ)
10. ΤΟ ΠΕΛΑΓΟ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΥ (Στιχοι:ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΑΝΟΣ)
11. ΜΕΣ Σ'ΑΥΤΗ ΤΗ ΒΑΡΚΑ (Στιχοι:ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΑΝΟΣ)
12. ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΩ ΕΓΩ (Στιχοι:ΕΛΥΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ)
13. ΓΥΡΝΑ ΦΤΕΡΩΤΗ ΤΟΥ ΜΥΛΟΥ (Στιχοι:ΓΚΑΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ)












Τριαντάφυλλο στο στήθος


Είχε σημάνει εσπερινός, θυμάμαι
που γέμισε ο ουρανός πουλιά
καθώς στεκόσουν πλάι μου, θυμάμαι
σε πήρα και σε σήκωσα ψηλά

Κυλάν τα σύννεφα και τρέχει η φωνή μου
να την ακούσεις και να ’ρθεις
και μες στον κήπο αφήνω το κορμί μου
κρυμμένο στα λουλούδια να το βρεις

Σε καρτερώ κάθε πρωί στο περιβόλι
με το βοριά, με το νοτιά καίγομαι όλη
δυο τριαντάφυλλα μαζεύω στην ποδιά μου
όταν έρθεις να μυρίζουν τα μαλλιά μου

Για δες απόψε πως ο κήπος μας ανθίζει
καθώς ο αγέρας το τραγούδι μας σφυρίζει






Ήσουν παιδί σαν το Χριστό

στίχοι:Νίκος Γκάτσοςμουσική:Μάνος Χατζιδάκιςερμηνεία:Αρλέτα


Έμπαινες κι έλαμπε το σπίτι
σαν το τριφύλλι τ'ανοιχτό
κι είχες το φως του Αποσπερίτη
στ' άγια σου μάτια φυλαχτό.

Άφηνες πάνω στο τραπέζι
γάλα και μέλι και ψωμί
κι έβλεπα τ' όνειρο να παίζει
στο πελαγίσιο σου κορμί.

Κύμα και βότσαλο κι αρμύρα
και καλοκαίρι μου ζεστό
ούτε ένα δάκρυ σου δεν πήρα
στην παγωνιά για να λουστώ.

Σ'ευχαριστώ σ'ευχαριστώ
ήσουν παιδί σαν το Χριστό









Η Κρασογιώργαινα

Νειρεύονταν η Κρασογιώργαινα
σεργιάνιζε λέει με τον καλό της
σ’ ένα κλειστό περβόλι
και χαμογελούσε

Δεν ήταν ο Κρασογιώργης
ο χοντρομπαλάς
παρά ένα λύγερό παλικάρι

Στριμμένο αγκάθα το μουστάκι του
μαλλιά μακριά, κορακάτα
στη ζώνη ασιμοπίστολα
κι ανάπνια του εμύριζε κανέλλα
Ίδιος απαράλλακτος
ο Αθανάσιος Διάκος

Μουσική Μάνου Χατζιδάκη
Τους στίχους εγραψε ο Γεράσιμος Σταύρου χρηγσιμοιποιώντας αυτούσιες φράσεις από το μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη "Ο Καπετάν Μιχάλης". Τα τραγούδια πρωτοηχογραφήθηκαν το 1966 με ερμηνευτή τον Γιώργο Ρωμανό.









Μουσική/ Στίχοι: Χατζιδάκις
δίσκος:12+1 τραγούδια του Μ. Χατζιδάκι


Το πέλαγο είναι βαθύ κι η αγάπη είναι μεγάλη
Έχω ένα πόνο στην ψυχή και ποιος θα μου τον βγάλει

Το πέλαγο είναι γλυκό, χάδι μαζί και δάκρυ
και με κυλάει αφρίζοντας στου ορίζοντα την άκρη

Το πέλαγο είναι παιδί, τρέχει και δεν το φτάνω
Παιδί και στην αγάπη του, που σαν με δει το χάνω

Το πέλαγο είναι γλυκό...


Ακούστε το σα να ναι πρώτη φορά κι αφήστε τη φωνή να σας παρασύρει στον κυματισμό της κι αφήστε την ενορχήστρωση να σας τυλίξει σε μια γλυκιά δίνη, σαν να βρίσκεστε στο βυθό της μοναξιάς σας.
Ίσως η καλύτερη απόδοση του κλασσικού αυτού τραγουδιού του Μάνου Χατζιδάκι.



Κι αν θα διψάσεις για νερό







Τώρα που πάς στην ξενιτιά.. 




από Αρλέτα, Χατζιδάκις Μάνος

Άλμπουμ 12 + 1 τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι

Ημερομηνία έκδοσης 1969..Στίχοι: Νίκος Γκάτσος

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις 



Τώρα που πας στη ξενιτιά

πουλί θα γίνω του νοτιά 

γρήγορα να σ' ανταμώσω.

Για να σου φέρω τον σταυρό 
που μου παράγγειλες να βρω
δαχτυλίδι να σου δώσω.

Ήσουν κυπαρίσσι στην αυλή μου αγαπημένο
ποιος θα μου χαρίσει το φιλί που περιμένω.
Στ' όμορφο ακρογιάλι καρτερώ να μου 'ρθεις πάλι 
σαν μικρό χαρούμενο πουλί. (δις)

Χρυσή μου αγάπη έχε γεια
να 'ναι μαζί σου η Παναγιά
κι όταν 'ρθει το περιστέρι.

Θα χω κρεμάσει φυλαχτό 
στο παραθύρι τ' ανοιχτό 
την καρδιά μου σαν αστέρι.

Ήσουν κυπαρίσσι στην αυλή μου αγαπημένο
ποιος θα μου χαρίσει το φιλί που περιμένω.
Στ' όμορφο ακρογιάλι καρτερώ να μου ρθεις πάλι 
σαν μικρό χαρούμενο πουλί

Δεν υπάρχουν σχόλια: