Πέμπτη, Απριλίου 19, 2007

ΟΝΕΙΡΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ - κ.α. παρηγορητικά - Αρλέτα


Τώρα να εκραγώ ή να το προγραμματίσω για αργότερα,…

Εκεί που ήθελα να έρθω χαλαρά σήμερα, μετά το χθεσινό κονφούζιο, ήταν ξανά μια απ τα ίδια.Ε, Basta!



12.30 και κατεβάζω ρολά γιατί έχω ανάγκη ν ασχοληθώ με πολύ πιο σοβαρά πράγματα , "πράγματα" καρδιάς και παρηγοριάς...




Κατ’ αρχήν υποσχέθηκα στην «Ελεύθερη Συνοικία» ,quartier libre (ίσως από το ποίημα του Jacques Prévert - Quartier Libre? Πολύ πιθανόν γιατί υπάρχει μια συγγένεια), ένα Blog που με συντρόφεψε πολύ όμορφα ψες το βράδυ. Τρυφερό, ποιητικό και γεμάτο ευαισθησία. Καλά να ’σαι κοπελιά να το κρατήσεις και… να κρατηθείς.


Όνειρα ζαχαρωτά λοιπόν για σένα από το Τσάι γιασεμιού σε στίχους Μαριανίνας Κριεζή και μουσική του Λάκη του Παπαδόπουλου. Από τα πιο τρυφερά τραγούδια που υπάρχουν και ποια άλλη θα το έλεγε καλύτερα από την Αρλέτα;!


Όνειρα Ζαχαρωτά








Όνειρα Ζαχαρωτά

Ήταν όνειρο κακό, εφιαλτικό
μα πέρασε κι αυτό
Κάπνισε μια ρουφηξιά,
πιες μια γουλιά νεράκι δροσερό

Κοίτα που άναψα το φως
ο κόσμος πως
είναι απλός και φωτεινός
και κανείς δεν είν’ εδώ
μονάχα εγώ
που πάντα θα ’μια εδώ
εγώ που σ αγαπώ

Σώπα ησύχασε πια
έχεις περάσει πολλά
Νάνι και όνειρα γλυκά
χρωματιστά
όνειρα ζαχαρωτά

ήταν όνειρο κακό εφιαλτικό
μα πέρασε κι αυτό
κάπνισε μια ρουφηξιά,
πιες μια γουλιά
νεράκι δροσερό

Κοίτα που άναψα το φως
ο κόσμος πώς
είναι απλός και φωτεινός
Οι στιγμές οι σκοτεινές
γίνανε δες
κουρέλια και σκιές
Και μάσκες παιδικές

Σώπα ησύχασε πια
όλα θα πάνε καλά
Νάνι και όνειρα γλυκά
χρωματιστά
όνειρα ζαχαρωτά




Η φωνή της Αρλέτας, ζεστή, βελούδινη και προπάντων αληθινή είναι η ιδανική για τέτοια «παρηγορητικά τραγούδια», όπως τα λέω εγώ και έχει ουκ ολίγα. Υπάρχει το «Τραγουδάκι» ένα δικό της τραγούδι που γλίστρησε μέσα στο «Περίπου» για να μας κρατήσει ,μέχρι το επόμενο, που ήταν βέβαια τα «όνειρα ζαχαρωτά».






Τραγουδάκι
Κάμαρη ερημική
ένα τηλέφωνο βουβό
για συντροφιά σου
Μπαρ με φώτα και βουή
να κοροϊδεύουν πιο πολύ
τη μοναξιά σου

Φίλοι της στιγμής, γνωστοί
στον καθρέφτη μέσα εσύ
μια ματιά μαχαίρι και κρασί
κάτι σαν χάδι

Άδειοι δρόμοι σκοτεινοί
χαμένες νύχτες μες της πόλης
το πηγάδι
Αλμυρό νερό η ζωή
κι εσύ πηγή γλυκιά κι αδέξια
στο σκοτάδι

Μη φοβάσαι μη ρωτάς
κράτησε με μη μιλάς
ένα τραγουδάκι θα σου πω
για την αγάπη

Έχεις πάντοτε μια σκιά
σκουριά της νύχτας
στα παιδιάστικα σου μάτια
Μάτια θάλασσα βαθιά
άγριες γοργόνες
και κρυστάλλινα παλάτια

Μη φοβάσαι μη ρωτάς
θάλασσα μου μη μιλάς
άλλη αλήθεια δεν υπάρχει πια
απ' την αγάπη





10 χρόνια μετά ήρθε το υπέροχο «Γέλα μωρό μου» σε στίχους της ίδιας και μουσική της Σ. Βόσσου από τον δίσκο Εκτός Έδρας 


 


Σοφία Βόσσου & Αρλέτα - Γέλα μωρό μου


ΜΟΥΣΙΚΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΣΣΟΥ
ΣΤΙΧΟΙ: ΑΡΛΕΤΑ


Η νύχτα είναι για τους γυάλινους
η μέρα είναι για τους ατσάλινους
γυαλί κι ατσάλι ήλιος και χιόνι
τη νύχτα τραγουδάει το αηδόνι

Γέλα μωρό μου γέλα φως μου
θρύψαλα όλα αυτού του κόσμου
Γέλα μωρό μου γέλα φως μου
θρύψαλα όλα αυτού του κόσμου

Έχεις ρυθμό κρυμμένο ήχο
θα σε τυλίξω σ’ ένα στίχο
μισό ρεμπέτικο βαρύ και σέρτικο
μισό μεράκι μισό μαράζι 
να τρέμει και ν’ αναστενάζει

Γέλα μωρό μου γέλα φως μου
θρύψαλα όλα αυτού του κόσμου
Γέλα μωρό μου γέλα φως μου
θρύψαλα όλα αυτού του κόσμου



Πιο παλιά βέβαια ήταν το «Μόνο μην κλαις» σε στίχους της Παυλίνας Παμπούδη από τις «Έξη μέρες».



Μόνο μην κλαις




Από το Άλμπουμ "Έξη μέρες" που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Λύρα το 1970....


Μόνο μη κλαις 
Στίχοι:   Παυλίνα Παμπούδη
Μουσική:   Αρλέτα

Θα σου πω ένα παραμύθι
για της θάλασσας τα βάθη
για κουρσάρους και φρεγάδες
τις γοργόνες και τα φύκια.

Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.
Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.

Θα σου φτιάξω μία πόλη
όλο δέντρα και λουλούδια
στο προσκέφαλό σου επάνω
αγριόμεντες και δυόσμο.

Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.
Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.

Σου χαρίζω ένα τραγούδι
είναι ολόκληρο δικό σου
όλη τη ζωή μου μέσα
έχω κλείσει να την έχεις.

Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.
Μόνο μη κλαις μόνο μη κλαις.





Εγώ θα έβαζα στην λίστα και την
«Εκδρομή» από τον δίσκο «Άσε τα κρυφά κρυμμένα» γιατί έχει αυτό το παρηγορητικό όταν τραγουδά...
δεν θέλω εγώ από σένα
τίποτα να ναι πιο βαρύ
απ το φτεράκι μιας μέλισσας…





Στίχοι:   Αρλέτα
Μουσική:   Βαγγέλης Γεωργίου
Αρλέτα & Πάνος Κατσιμίχας                    


Δε θέλω εγώ από σένα
παραμυθάκια να μου πεις
λόγια μεγάλα και ψέματα
δε θέλω εγώ από σένα
παραμυθάκια να μου πεις
πράγματα τις νύχτας
και μπερδέματα

Εγώ από σένα θέλω
μόνο μια εκδρομή
μια αναπνοή
στο φως μια διαδρομή
εγώ από σένα θέλω
μόνο τ’όνειρο
σημερινό
κι άσε τ’αύριο γι’αύριο

Δε θέλω εγώ από σένα
τίποτα να ’ναι πιο βαρύ
απ’το φτεράκι μιας μέλισσας
δε θέλω εγώ από σένα
τίποτα να ’ναι πιο βαρύ
απ’τον αφρό

της άγριας θάλασσας
 


Τι θα λεγατε και για το πιο κατω απ τον τελευταιο της δισκο "και παλι χαίρεται, ένα αισιοδοξο τραγουδι, παρηγορητικό για... μεγαλα παιδιά


Τούτη η εποχή



Τούτη η εποχή
 Στίχοι:   Αρλέτα
Μουσική:   Βασίλης Ρακόπουλος
               

Ό,τι κι αν ψάχνεις να βρεις
όσο καλά κι αν κρυφτείς
τις ίδιες ήττες θα` δεις
στα ίδια θα` ρθεις.

Είχες για χρόνια χαθεί
άντρας μαζί και παιδί
θύμα και θύτης εσύ
αδιέξοδα ζεις.

Τούτη η εποχή σου τάζει
δώρα ψεύτικα μοιράζει
άχαρη, σκληρή
μια καινούρια αρχή
πιο πολύ με τέλος μοιάζει.

Κι αν πάρεις λάθος στροφή
κλεισμένες πόρτες κι αν βρεις
μην κόβεις γέφυρες
πριν καλά να το σκεφτείς.

Κι αν η ψυχή σου πονά
χαμένη στη μοναξιά
η αγάπη είναι θεά
κινεί και βουνά.

Τούτη η εποχή σου τάζει
δώρα ψεύτικα μοιράζει
μην τη φοβηθείς
μην παραιτηθείς
ξέρεις πως μπορεί ν` αλλάξει.



Αχ! Αυτά
και φιλάκια γλυκά!

5 σχόλια:

Cle Petridou είπε...

Thank you so much. I really enjoyed it. Glad you liked it.
There are more to come...

quartier libre είπε...

θα σκάσω!
θα σκάσω αν δε μάθω ποιός είναι...
εντάξει. σταματώ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για το τραγούδι.
υπέροχο!

φιλικά

Cle Petridou είπε...

ποιος είναι ποιος καλέ?
Κι είναι ανάγκη να σκας? Όταν είναι να το μάθεις θα το μάθεις.

μαριάννα είπε...

θα τραβήξω τις πλεξούδες μου! Το παιδί παραπάνω ακούει Αρλέτα; Λοιπόν... οι Ελληνάρες να τα βλέπουν αυτά που ξενερώνουν με τα ρομαντικά ...
Φιλενάδα πιάσε κονέ και μάθε κανα καλό ινδικό. Έχουν την υπέροχη Σουσίλα Ραμάν με το Μάγια και πολλούς εκπληκτικούς δίσκους... Τα γράφω ελληνικά όλα για να μην πάρει πρέφα τι λέμε. Και ρώτα τον ονόματα καλών τραγουδιστών ή τραγουδιών.
Βέβαια εγώ τί να πω για το ποστ ... Στα έχω ξαναπεί. Σε βρίσκω υπέροχη! Και μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη στην Αρλέτα. Σήμερα άκουγα το Καφενείο και τη Σερενάτα και σε θυμήθηκα.

Ανώνυμος είπε...

Really great article with very interesting information. You might want to follow up to this topic!?! 2011