Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 21, 2006

Αρλέτα - ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ (ο δίσκος)




1. ΑΣΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟΚΟΣΜΟ ΝΑ ΛΕΕΙ
2. ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙΣ
3. ΨΕΥΤΙΚΑ ΒΓΗΚΑΝΕ ΟΣΑ ΟΝΕΙΡΕΥΤΙΚΑ
4. ΑΣ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΓΙΑ ΛΙΓΟ
5. ΔΥΟ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ
6. ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΖΩΗ
7. ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ
8. ΗΤΑΝ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΝΑ ΣΕ ΓΝΩΡΙΣΩ
9. ΗΡΘΕΣ ΑΡΓΑ
10.ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΙ
11.ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ
12.ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕ ΒΑΡΚΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
13. ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ

Ένας δίσκος με τραγούδια χαμένα στο βάθος της παιδικής μας μνήμης, ανάλαφρα και "θεραπευτικά" γιατί έχουν μια οπική της ζωής που πάει χέρι χέρι με τα παιδικά μας χρόνια, "σαν απόηχος μιας ηλικίας" που μπορεί να μην τη ζήσαμε χρονικά αλλά θυμόμαστε πάντα τους... μεγάλους να τα τραγουδούν στα γλέντια τους και να μας αφήνουν για λίγο ήσυχους να κάνουμε τις σκανταλιές μας. 


Ξεπερνώντας στεγανά και κατηγοριοποιήσεις (αστικά, ευρωπαικά), παρόλο που είναι συνηθισμένη σε μια άλλη στιχουργική, η Αρλέτα τα λέει τρυφερά και όσο πιο φυσικά και χαλαρά γίνεται αποβάλλωντας από πάνω τους την μυρωδιά ναφθαλίνης που έχουν ή την μελο ... κωμικοτραγική διάσταση τους και μας τα χαρίζει για αποτοξίνωση. Μια κιθάρα, ένα βιολί και ακουστική κιθάρα, άντε και κάποια πλήκτρα εκεί που είναι άκρως αναγκαίο... 

Η ίδια σχεδιάσε το εξώφυλλο και καλλιγράφησε τους τίτλους των τραγουδιών, πράγμα που κάνει συχνά. (Νάτο, μου δωσε τώρα μια ιδέα για ένα αφιέρωμα στους δίσκους της των οπο’ίων η ίδια επιμελήθηκε τα εξώφυλλα, Yes!)Όμως δεν ,,, καθαρίσαμε μ αυτό τον δίσκο μόνο μ αυτό το μικρό ποστ. Θ α κάνουμε στα προσεχώς ένα εκτενές αφιέρωμα γιατί... τα όσα γράφει η Αρλέτα μέσα στο εσώφυλλο των δίσκων της αξίζει να το διαβάζουμε, όχι μόνο για τις πληροφορίες που δίνει αλλά για την διάθεση που βγάζει και που είναι αλληλένδετη με την ακρόαση του.





ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ
Αττικ

Ζητάτε να σας πω
τον πρώτο μου σκοπό
τα περασμένα μου γινάτια
ζητάτε είδα μάτια
με σκίζετε κομμάτια

 Σε μια παλιά πληγή
που ακόμα αιμορραγεί
μη μου γυρνάτε το μαχαίρι
αφού ο καθένας ξέρει
τι πόνο θα μου φέρει

 Είναι πολύ σκληρό
να σου ζητούν να τραγουδήσεις
έναν παλιό σκοπό
που προσπαθείς να λησμονήσεις
 Στο γλέντι σας αυτό
δε θα' τανε σωστό
αντίς για άλλο πιοτό
να πιω εγώ φαρμάκι
μ' ένα τέτοιο τραγουδάκι

 Γελάτε ειρωνικά
και λέτε μυστικά
ίσως με κάποια καταφρόνια
μια και περάσαν χρόνια
εσύ τί κλαις αιώνια

 Γιατί βαρυγκομείς
δεν είδαμε και μεις
μιαν ομορφιά μέσα στη ζήση
δεν πήραμε απ' τη φύση
καρδιά για ν' αγαπήσει

Αμ, δεν είν' οι καρδιές
όλες το ίδιο καμωμένες
μηδέ και οι ομορφιές
στον κόσμο δίκαια μοιρασμένες

 Και εδώ στη συντροφιά
σε κάθε γουλιά
ξεχνώ μιαν ομορφιά που γέμιζε μεράκι
το παλιό μου τραγουδάκι


Ηταν γραμμένο στη ζωή να σε γνωρίσω - Αρλέτα








Ας ερχόσουν για λίγο




Ας ερχόσουν για λίγο

 Στίχοι:  Μίμης Τραϊφόρος


Πού να 'σαι αλήθεια το βράδυ αυτό
που είμαι μόνος, μα τόσο μόνος
και που μαζί μου παίζουν κρυφτό
πότε η θλίψη και πότε ο πόνος .

Πού να 'σαι αλήθεια το βράδυ αυτό
που με χτυπάει τ' άγριο τ' αγέρι
να 'ρθεις και μ' ένα φιλί καυτό
να με γεμίσεις με καλοκαίρι .

Ας ερχόσουν για λίγο μοναχά για ένα βράδυ
να γεμίσεις με φως το φριχτό μου σκοτάδι
και στα δυο σου τα χέρια να με σφίξεις ζεστά
ας ερχόσουν για λίγο κι ας χανόσουν μετά .

Πού να 'σαι, να 'ρθεις το βράδυ αυτό
σ' αυτούς τους δρόμους που σ' αγαπούνε
το ντουετάκι τους το γνωστό
τα βήματά μας να ξαναπούνε .

Πού να 'σαι να 'ρθεις το βράδυ αυτό
που 'γινε φύλλο ξερό η ελπίδα
να 'ρθεις κοντά μου να φυλαχτώ
από του πόνου την καταιγίδα .

Ας ερχόσουν για λίγο μοναχά για ένα βράδυ
να γεμίσεις με φως το φριχτό μου σκοτάδι
και στα δυο σου τα χέρια να με σφίξεις ζεστά
ας ερχόσουν για λίγο κι ας χανόσουν μετά




Άσε τον παλιόκοσμο να λέει

  Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος 

Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ 
Πρώτη εκτέλεση: Σοφία Βέμπο 

Δεν το 'χαμε καλοσκεφτεί,
γιατί χωρίσαμε, γιατί
Αφού, πώς θέλεις να στο πώ,
και μ' αγαπάς και σ' αγαπώ

Λόγια του κόσμου μην ακούς,
έχεις να κάνεις με κακούς
Γύρνα και πάλι στα παλιά
και μη συγχύζεσαι σταλιά

 Μη μου είσαι θυμωμένο,
έλα που σε περιμένω
Κι άσε τον παλιόκοσμο να λέει,
να λέει, να λέει
Το φιλί σου είναι μέλι,
φίλα με και μη σε μέλει
κι άσε τον παλιόκοσμο να λέει,
να λέει ό,τι θέλει

 Δεν ήρθες χτές ούτε προχτές
κι ήταν οι μέρες μου φριχτές
Γιατί τα δάκρυα κι οι λυγμοί
δεν με αφήσανε στιγμή

Να χωριστούμε δεν βαστώ,
ούτε και θα 'τανε σωστό
Ρίξε μου δυό ματιές γλυκές
κι άσε τις γλώσσες τις κακές

 Μη μου είσαι θυμωμένο,
έλα που σε περιμένω
Κι άσε τον παλιόκοσμο να λέει,
να λέει, να λέει

Το φιλί σου είναι μέλι,
φίλα με και μη σε μέλει
κι άσε τον παλιόκοσμο να λέει,
να λέει ό,τι θέλει




Καινούργια τώρα ζωή
στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος 
Μουσική: Λεό Ραπίτης 
Πρώτη εκτέλεση: Σοφία Βέμπο 


 Κοντά σου θα ‘ρθω κάποιο πρωί
φαντάσου τη νέα μας ζωή
στοχάσου πως είμαι δίπλα σου και πάλι
πως σου χαϊδεύω το κεφάλι
και πως σου λέω σιγανά

 Καινούρια τώρα ζωή
ας ξαναρχίσουμε οι δυο μας
κι ας πούμε πως με πρωτόειδες αυτό το πρωί

 Ας ξεχαστούν τα παλιά
κι ας ξανακτίσουμε πάλι
τη γκρεμισμένη από χρόνια μικρή μας φωλιά

κι ας βάλουμε στο νου μας
πως έτσι ήταν γραφτό
κι ας πούμε ότι ‘ναι αυτό το πρώτο ραντεβού μας

 Καινούρια τώρα ζωή
ας ξαναρχίσουμε οι δυο μας
κι ας πούμε πως με πρωτόειδες αυτό το πρωί



Ψεύτικα βγήκανε όσα ονειρεύτικα 


Μουσική: Κώστας Γιαννίδης 

Πρώτη εκτέλεση: Σοφία Βέμπο 

Ζητούσα μάτια για να βρω
γι’ αγάπη να δακρύζουν
μα βρήκα μάτια μοναχά
το ψέμα που θυμίζουν

 Ζητούσα χείλη όλο δροσιά
να μην είναι βαμμένα
μα βρήκα χείλη όλο ψευτιά
και χιλιοφιλημένα

Ψεύτικα
βγήκανε όσα ονειρεύτηκα
κι όσα τα χείλη σου μου τάξανε
που πια δεν θα φιλήσω

Ζήσαμε
στιγμές γλυκές κι όμως χωρίσαμε
και λέω τώρα που όλα αλλάξανε
γιατί να σ’ αγαπήσω

 Ζητούσα να βρω μια καρδιά
να ξέρει να πονάει
μα βρήκα μόνο μια καρδιά
που να μην αγαπάει

 Ζητούσα να βρω τη χαρά
μα βρήκα πάντα πόνο
ζητούσα αλήθεια για να βρω
μα βρήκα ψέμα μόνο



Θα ξανάρθεις



Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος 

Μουσική: Κώστας Γιαννίδης 
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Γούναρης, Κουρνάζος 



Δε με μέλλει αν οι όρκοι μας σβηστήκαν

δε με μέλλει και αν όλα ξεχαστήκαν,
πίστεψε με διόλου δεν πονώ
κι αν εσύ ξεχνάς κι εγώ πονώ.

 Δε με μέλλει αν η καρδιά σου άλλον θέλει,
δυνατά σου το φωνάζω δε με μέλλει.
Δεν ζηλεύω αυτόν που αγαπάς
δε με μέλλει όπου θες να πας.

 Θα ξανάρθεις,
όσα χρόνια κι αν περάσουν θα ξανάρθεις.
Και συμπόνια θα ζητάς μετανιωμένη
θε να ‘ρθεις με ραγισμένη την καρδιά.

 Θα ξανάρθεις,
δεν μπορεί παρά μιά μέρα να ξανάρθεις
όταν μάθεις ότι βγήκες γελασμένη,
θα ξανάρθεις ντροπιασμένη μιά βραδιά




Αρλέτα - Από μέσα πεθαμένος

Στιχοι/Μουσικη Αττικ



Τον καιρό που μ’ αγαπούσες με ρωτάς ένα πρωί
στην κουβέντα μας επάνω τ’ είναι άραγε η ζωή
τότε γύρισα και σού ’πα γι’ άλλους είναι το κρασί
(γι’ άλλους δόξα γι’ άλλους πλούτη μα για μένα είσαι εσύ)χ2

Τώρα που άλλαξε η καρδιά σου κι έναν άλλο αγαπάς
απορείς μου λεν ακόμη η δική μου πως χτυπά
μήπως τάχα σαν κι εμένα δεν είν’ άνθρωποι πολλοί
(από μέσα πεθαμένοι και απόξω ζωντανοί)χ2








ΔΥΟ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ - Αρλέτα
Στίχοι: Κώστας Κιούσης Μουσική: Μίμης Κατριβάνος

ΔΥΟ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ - Αρλέτα











2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.esnips.com/doc/20de5ff1-60db-451a-ac7f-3512a1eec678/Arleta-As-erxosoun-gia-ligo-Sougioul-Traiforos :-)

Ψυχασθενείς και Οδοιπόροι... είπε...

Έξοχος δίσκος!