Τετάρτη, Μαΐου 02, 2007

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ





Τριαντάφυλλο στο στήθος
Στίχοι/ μουσική Μάνος Χατζηδακις


Είχε σημάνει εσπερινός, θυμάμαι
που γέμισε ο ουρανός πουλιά
καθώς στεκόσουν πλάι μου, θυμάμαι
σε πήρα και σε σήκωσα ψηλά

Κυλάν τα σύννεφα και τρέχει η φωνή μου
να την ακούσεις και να ’ρθεις
και μες στον κήπο αφήνω το κορμί μου
κρυμμένο στα λουλούδια να το βρεις

Σε καρτερώ κάθε πρωί στο περιβόλι
με το βοριά, με το νοτιά καίγομαι όλη
δυο τριαντάφυλλα μαζεύω στην ποδιά μου
όταν έρθεις να μυρίζουν τα μαλλιά μου

Για δες απόψε πως ο κήπος μας ανθίζει
καθώς ο αγέρας το τραγούδι μας σφυρίζει


Τραγούδι γραμμένο για το ανέβασμα του έργου του ΤΕΝΕΣΥ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ "Τριαντάφυλλο στο στήθος" από το "Θέατρο Τέχνης" του Καρόλου Κουν, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου 1956-57. Το έργο ανέβηκε με μετάφραση του Μάριου Πλωρίτηκαι προταγωνιστούσαν σ αυτό η Νέλλη Αγγελίδο, ο Γιπώργος Λαζάνης, η Βέρα Ζαβιτσιάνου, ο Μηνάς Χρηστίδης, η Τασσώ Καββαδία και η Τάνια Σαββοπούλου.
Στην παράσταση το τραγούδι ακουγόταν από τον Γιώργο Μούτσιο, ενώ σε δίσκο το πρωτόειπε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 η Μάνα Μούσχουρη.


Ένα τραγούδι αιθέριο που αποτυπώνει μέσα του την ευαισθησία του Μάνου Χατζιδάκι και το μεγαλείο αλλά και την απλότητα που είχε να γράφει μελωδίες που μένουν για πάντα.
Η ερμηνεία της Αρλέτας σε συνδυασμό με την έξοχη ενορχήστρωση του Γιώργου Κοντογιώργου δίνουν έναν ήχο τόσο αέρινο με άρωμα ανοιξιάτικου δειλινού.

Έτσι κι εγώ θέλοντας να χαρίσω ένα τραγούδι από το μικρούλι ετούτο Blog, ένα τραγούδι μαγιάτικο λουλουδιασμένο της άνοιξης, που να κρύβει μέσα του στιγμές ευτυχισμένης μελαγχολίας, το "κομπιούτερ" του μυαλού σταμάτησε στο τριαντάφυλλο στο στήθος, στις μνήμες και στα απαλά αγγίγματα που κρύβονται μέσα του και μέσα μου.
Και τώρα να που στο χαρίζω.

Καλό Μάη και σε σένα.

3 σχόλια:

quartier libre είπε...

Υπέροχο!
"σε καρτερώ κάθε πρωί στο περιβόλι
με το βοριά, με το νοτιά
καίγομαι όλη"

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

σε ευχαριστώ για την ευτυχισμένη μελαγχολία...

Cle Petridou είπε...

Από τα πιο αγαπημένα μου τραγούδια μαζί με το "Ήρθε Νοτιάς ήρθε Βοριάς" (Αγάπη μου σ’ αγάπησα γιατί ήσουν ουρανός)σε ερμηνεία του Ηλία Λιούγκου και του ίδιου του Χατζιδάκι... μοναδικό.
Θα το ανεβάσω τώρα για τις ευαίσθητες ψυχούλες.
Ευχαριστώ για τα σχόλια σας που με τόση ευαισθησία στείλατε.