Τετάρτη, Δεκεμβρίου 23, 2009

Η Αρλέτα μιλά για το νέο δίσκο της στην εφημερίδα Μακεδονία


ΑΡΛΕΤΑ Αν τραγουδάω επαγγελματικά το οφείλω στη Θεσσαλονίκη
Συνέντευξη στην εφημερίδα "Μακεδονίσ"
31/10/09

Δεκατρία χρόνια έμεινε μακριά από τη δισκογραφία η Αρλέτα και όχι με δική της βούληση. Προβλήματα υγείας την κράτησαν μακριά. Να όμως που επέστρεψε δυνατή.

Το διπλό cd “Και πάλι χαίρετε” μας αποζημιώνει με το παραπάνω για την αναμονή.

Της Έλσας Σπυριδοπούλου

Η φωνή της δροσερή όπως παλιά, τα τραγούδια που συγκεντρώθηκαν τα χρόνια της απουσίας της εξαιρετικά, όπως εξαιρετικές είναι και οι διασκευές που έκανε σε κομμάτια από το παρελθόν ο Ηλίας Κατελάνος.

 “Φοβόμουνα ότι δεν θα γινόταν ποτέ αυτό το cd. Τρεις φορές το άρχισα και όλο σταματούσε για λόγους ανωτέρας βίας. Από το 2000 μέχρι το 2008 το ένα ερχόταν πίσω από το άλλο με αποκορύφωμα το τελευταίο που πραγματικά με ʽέστειλεʼ. Αλλά δεν με θέλανε εκεί και με στείλανε πίσω”!

Η Αρλέτα ή Λαζαρέτα (όπως υπογράφει σε ένα γλυκόπικρο κειμενάκι στο cd) σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται. Μιλά χαμηλόφωνα, χαμογελά και συζητάμε (έστω και τηλεφωνικά) για όσα ορίζει η ψυχή.

- Τώρα που ολοκληρώθηκε αυτή η δουλειά, ποιο είναι το συναίσθημα;

Α: Ανακούφιση. Η αλήθεια είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής της δουλειάς έγινε στο δρόμο. Δουλεύω πολύ έτσι. Έχω μια μεγάλη αγάπη στο τελείως αυθόρμητο και μπορώ να πω και καμιά φορά τυχαίο. Το να οργανώνω κάτι πριν το αρχίσω, το έχω κάνει και μου έχει βγει ανάποδα. Τα μισά από τα καινούργια τραγούδια τα έγραψα ως στίχους, αφού είχε ξεκινήσει το cd. Γιʼ αυτό είναι και επίκαιρα πολιτικά όπως το “Αχ, ωραία μου πατρίδα”;(γελάει) Αυτό, ξέρετε, το είχα για ένα παλιό δίσκο και δεν το είχα βάλει. Μου είπανε να μην το λέω, γιατί είναι παλιό! Είχα ξεχάσει ότι υπάρχει. Και αυτό και η “Σχιζοφρένεια” -που είναι ακόμη παλιότερο- δυστυχώς “κολλάνε” στο σήμερα.

- Οι διασκευές πώς προέκυψαν;

Α: Μερικά κομμάτια ήθελα να τα ξανακάνω γιατί δεν μου άρεσαν όπως ήταν ή απλώς να τα ξαναπώ μετά από τόσα χρόνια. Ήθελα, ας πούμε, να γίνουν πιο φρέσκα (γέλια). Πάντως μου πήρε αρκετό κόπο να κάνω αυτό το cd, μολονότι ήταν εξαιρετικές οι συνθήκες. Είχαμε μια πολύ παιγνιώδη διάθεση. Επειδή είχα 13 χρόνια να μπω σε στούντιο, αισθάνθηκα άνετα έχοντας μαζί μου ανθρώπους που τους ήξερα. Δεν θα μπορούσα να το κάνω αν ήταν άγνωστοι.
Όσο και αν λείψατε πάντως, ο κόσμος σας περίμενε. Το απέδειξε και με το παραπάνω πέρυσι στις συναυλίες που δώσατε με τον Φοίβο Δεληβοριά.

Ομολογώ ότι δεν περίμενα τέτοια υποδοχή! Ήμουν τόσο σαστισμένη... Ήταν ένα χειροκρότημα... σαν να βούιζε η θάλασσα. Και ειλικρινά ευχαριστώ πολύ τον κόσμο γιʼ αυτό! Ξέρετε, επειδή έχω μακριές περιόδους απουσίας, ακόμη και τώρα, μετά από τόσα χρόνια, είναι σαν να τραγουδάω για πρώτη φορά. Αλλά δεν ήμουν ποτέ και των επαναλαμβανόμενων πραγμάτων.

- Και ποτέ δεν κυνηγήσατε τον χρόνο.

Α: Να τον κυνηγήσεις για ποιόν λόγο; Δεν υπάρχει πιο άσκοπο πράγμα. Το ξεχνάμε αυτό, αλλά αν κάθε τρεις και λίγο βρίσκεσαι σε ένα νοσοκομείο το θυμάσαι, θες δε θες!

- Τώρα που δυναμώσατε, θα έχετε κάποιες εμφανίσεις;

Α: Θα παίξω στις 10 Νοεμβρίου στο Παλλάς και ίσως αργότερα και Θεσσαλονίκη. Την αγαπώ πολύ αυτή την πόλη. Αν τραγουδάω επαγγελματικά το οφείλω στη Θεσσαλονίκη. Πάντα προτιμούσα το δικό της κοινό και της περιφέρειας. Είναι ακόμη... ξεχωριστό; Αλλάζουν πολλά. Τίποτα όμως δεν χάνεται τελείως. Τα πράγματα έχουν μια τάση να ανακυκλώνονται.

Εφημερίδα "Μακεδονία" Οκτ 31, 2009

2 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

χρόνια πολλά!
τα καλυτερα εύχομαι, ο,τι στ' αληθεια αγαπάς και ονειρεύεσαι να βρίσκεται κοντά σου.

σε φιλώ

Cle Petridou είπε...

Βρε Μαρικενάκι, πόσο χαίρομαι κάθε που περνάς...

Όλα τα όμορφα να χεις και συ και το Ρφάκι και η Ελένη σου με τΟ Χρόνη σας μαζί στις ακρογιαλιές

με συγκινεί ιδιαίτερα η βόλτα σου απο δω.

Σε φιλώ κι εγώ