Σάββατο, Ιανουαρίου 12, 2008

Συνάντευξη Αρλέτας στην εφημερίδα Μακεδονία


Πολύ μ αρέσει λοιπόν η νέα πορεία αυτού του Blog κι έτσι θα την κρατήσω:
Με τον αέρα του «απόλυτου φαν» της φωνής αυτής που έτσι κι αλλιώς κι ας μην το επιδίωξε ποτέ η ίδια, έχει σμιλέψει την ευαισθησία μας 40 χρόνια τώρα…
Κι ας έχει το 2008 πάρει τον κατήφορό του.
(Σε) καλό να μας βγει…



Αρλέτα "Δεν μπορώ να πάψω να είμαι παιδί"
Απόσπασμα συνέντευξης Κυριακή Τσολάκη για την εφημερίδα "Μακεδονία"
Ο τελευταίος σας δίσκος εκδόθηκε πριν από δέκα χρόνια. Γιατί είναι τόσο μεγάλη η αποχή σας από τη δισκογραφία;
Οι αιτίες είναι πολλές. Ο κύριος λόγος ήταν η εκρηκτική σχέση μου με τους ανθρώπους των δισκογραφικών εταιρειών. Τελικά, από το αποτέλεσμα φαινόταν ότι μάλλον είχα δίκιο. Επειδή διαφωνούσα έκανα μεν αυτό που ήθελα αλλά το πλήρωνα αργότερα...

Διαφωνούσατε λόγω της τελειομανίας σας;Δεν θα έλεγα ότι είμαι τελειομανής, τέλειο δεν υπάρχει πουθενά - άλλωστε το τέλειο είναι και ολίγον πληκτικό. Απλώς από πολύ μικρή είχα άποψη, η οποία όσο περνούσαν τα χρόνια γινόταν πιο ισχυρή.

Πολλοί όταν ακούν το όνομά σας το συνδέουν με το νέο κύμα, στην πορεία όμως έχετε ακολουθήσει πολλούς διαφορετικούς και ενδιαφέροντες δρόμους. Σας ενοχλεί αυτό;
Όχι πια... Κάποτε με ενοχλούσε, γιατί δεν μου αρέσουν καθόλου οι ταμπέλες. Πιστεύω ότι είναι δεσμευτικές και πολλές φορές άδικες. Τώρα πια δεν με πειράζει, είμαι πολύ μεγάλο παιδί...

Είστε παιδί;
Δυστυχώς δεν μπορώ να πάψω να είμαι. Θα ήθελα πάρα πολύ να είμαι ενήλικας, αλλά δεν μπόρεσα ποτέ να γίνω.

Δεν είναι ευτυχία να είσαι παιδί;
Μπορεί, αλλά είναι και ζόρι κι έχει μεγάλο ψυχικό κόστος. Ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος για παιδιά, αλλά για ενήλικες. Θα έλεγα για γέρους. Δεν μιλάω για την πραγματική ηλικία αλλά για το μυαλό.

Αναφέρεστε σε μια συντηρητική κοινωνία;Έζησα σε μια εποχή που ήταν πιο ελεύθερη, ίσως και ασύδοτη από ορισμένες απόψεις. Μόλο που δεν υπήρξα ποτέ ασύδοτη, μου άρεσε. Θεωρώ ότι πρέπει να αφήνεις τον άλλον ελεύθερο και απλώς να του δίνεις τα εφόδια για να διαλέξει. Δεν μου άρεσε ποτέ να μου λέει κάποιος τι να κάνω.

Υπάρχουν πάρα πολλοί σήμερα που προσπαθούν να μας πουν τι να κάνουμε;Νομίζω οι πάντες. Η ελληνική κοινωνία είναι βαθύτατα συντηρητική, ίσως και οπισθοδρομική σε σχέση με το τι υπάρχει στον κόσμο σήμερα. Δεν έχουμε αγγίξει καν πράγματα τα οποία ζούμε και μας αφορούν.

Όπως;Για παράδειγμα αυτή την εποχή όλοι μιλούν περί ναρκωτικών, περί κακοποιημένων παιδιών... Οι περισσότεροι αντιδρούν σαν να έγινε αυτό ξαφνικά, από τη μία μέρα στην άλλη. Δεν έγινε όμως έτσι, απλώς δεν το αναφέραμε. Συνηθίζουμε να μη θίγουμε τα κακώς κείμενα. Όταν φτάνουμε να τα συζητάμε με μια πάρα πολύ έντονη αφορμή, με ένα ξέσπασμα, τότε γινόμαστε και άδικοι και γελοίοι και δεν βγάζουμε άκρη, ούτε αποτέλεσμα.

Μπορεί να εξελιχθεί θετικά μια τέτοια κατάσταση;
Αυτό αφορά τη γενιά που έχει τη ζωή μπροστά της. Αυτή θα αποφασίσει. Ο νέος οφείλει να μη βγάζει την ουρά του απέξω. Βλέπω ότι υπάρχουν πολλοί νέοι που τους αφορούν πράγματα και είναι πολύ πιο συνειδητοί από τους προηγούμενους. Τελικά, αυτή η γενιά του αραλικίου είναι πολύ καλύτερη. Αλλά πρέπει να το καταλάβει.

Θεωρείτε ότι έχει χάσει κάπως τον προσανατολισμό της;
Κάποιος μου είπε: «εσείς τα ξέρατε τα προβλήματα, ήταν εμφανή». Ωραία... τα δικά σας μπορεί να είναι πιο ύπουλα, αλλά ψάξτε να τα βρείτε και αποφασίστε τι θα κάνετε. Το άλλοθι ότι φταίνε για όλα οι προηγούμενοι δεν με αφορά. Με αφορούν οι ευθύνες που παίρνω για αυτό που κάνω. Από μικρή ήθελα να τραγουδήσω. Παρόλο που δεν ήμουν κατάλληλη γιατί ήμουν κλειστός άνθρωπος, από τη στιγμή που το αποφάσισα προσπάθησα να το κάνω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Είστε εσωστρεφής ερμηνεύτρια. Ωστόσο στις ζωντανές εμφανίσεις σας κάνετε χιούμορ, συνδιαλέγεστε με το κοινό... Μεταμορφώνεστε πάνω στη σκηνή;Τελείως. Ο άνθρωπος που ανεβαίνει εκεί είναι άλλος από αυτόν που είναι κάτω. Μου πήρε πάρα πολύ καιρό να εξοικειωθώ και να μη φοβάμαι τον κόσμο. Είχα τρακ που με διέλυε. Το κακό είναι ότι δεν φαινόταν και μου έβγαινε κάτι επιθετικό. Πάντως η Αρλέτα στην καθημερινότητά της δεν έχει καμία σχέση με την Αρλέτα που είναι πάνω στη σκηνή. Όταν κατεβαίνει, αναλαμβάνει υπηρεσία η άλλη, που θέλει να είναι κλεισμένη στο καβούκι της και να βλέπει μόνο τους ελάχιστους ανθρώπους που ανέχεται.

Ποιο είναι το ψέμα και ποια η αλήθεια;
Και τα δύο είναι αληθινά, και τα δύο ψεύτικα...

Πού αποδίδετε αυτή την εσωστρέφεια;
Είναι στοιχείο χαρακτήρα, δεν είναι μόνο επίκτητη. Επίσης μπορεί να είμαι εσωστρεφής, αλλά είμαι επικοινωνιακός άνθρωπος. Βρήκα τρόπους να επικοινωνώ μέσα από το τραγούδι.

Συχνά δηλώνετε ότι δεν είστε επαγγελματίας. Γιατί;Γιατί αυτή είναι μια πολύ παρεξηγημένη έννοια. Όταν τραγουδάω θέλω να περνάω καλά και να είμαι παντελώς αυθόρμητη. Αν δεν το ευχαριστιέμαι, δεν μπορώ να είμαι καλή. Αυτό δεν είναι κάτι που το διαπραγματεύομαι. Αν οι συνθήκες είναι πολύ κακές, θα σηκωθώ να φύγω ή θα τραγουδήσω τυπικά.

Δισκογραφικά ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;
Ένα νέο επετειακό άλμπουμ, στο οποίο θα υπάρχουν και καινούργια τραγούδια, αλλά και κάποια παλιά δικά μου.





4 σχόλια:

tsiailisworld είπε...

Κλέλια, πως είσαι? Σε πεθύμησα. Πολύ αληθινή η Αρλέτα, τα είπε πολύ σωστά για τους ανθρώπους και την κοινωνία, ταυτίστηκα απόλυτα! Αλλά θέλουμε νέα τραγούδια της at any cost!!!

Cle Petridou είπε...

@ Χρίστο μου, κι εγώ σ αποθύμησα.
Πού χαθήκατε;;;

Ανώνυμος είπε...

Χαίρομαι που το ανέβασες, δεν παρακολουθώ τη Μακεδονία και θα την έχανα τη συνέντευξη. Να είσαι καλά, καλή βδομάδα!

Cle Petridou είπε...

@Αμμόχωστος: Κι εγώ χαίρομαι που πέρασες και δεν την έχασες!
Φιλιά και καλά να σαι